Les 10 - Samples afspelen
Bekijk hieronder de presentatie van de les over samples afspelen:
Hieronder de code uit de les en onderaan de sample uit de les
let sample, reverb;
let rotatie = 0;
let rotSpeed = 1;
let played = 0;
function preload() {
soundFormats('wav','mp3');
sample = loadSound('Speeldoosje_1.wav');
}
function setup() {
//plaats hier de code die maar ÊÊn keer hoeft te worden uitgevoerd
createCanvas(800,600);
background(255);
console.log(sample);
angleMode(DEGREES);
sample.disconnect();
reverb = new p5.Reverb();
reverb.process(sample,2,3);
reverb.drywet(1);
}
function draw() {
//plaats hier de code die continue herhaald moet worden.
background(255)
ellipse(400,200,20);
translate(width/2,height/2);
ellipse(0,0,10)
rotate(rotatie);
line(0,-50,0,100);
rotatie = rotatie + rotSpeed;
// rotatie += rotSpeed;
if (rotatie % 360 > 180 && played == 0) {
sample.play();
played = 1;
}
if (rotatie % 360 < 180 && played == 1) {
played = 0;
}
rotSpeed = map(mouseY,0,height,0.1,5);
}
function mousePressed() {
console.log("sampleduur:",sample.duration());
let dur = sample.duration();
sample.play(0,1,0.5,dur-0.5,0.1);
}