Les 10 - Samples afspelen


Bekijk hieronder de presentatie van de les over samples afspelen:

Javascript_les10.pdf

Hieronder de code uit de les en onderaan de sample uit de les

let sample, reverb;
let rotatie = 0;
let rotSpeed = 1;
let played = 0;

function preload() {
  soundFormats('wav','mp3');
  sample = loadSound('Speeldoosje_1.wav');
}

function setup() {
  //plaats hier de code die maar ÊÊn keer hoeft te worden uitgevoerd
  createCanvas(800,600);
  background(255);
  console.log(sample);
  angleMode(DEGREES);
  sample.disconnect();
  reverb = new p5.Reverb();
  reverb.process(sample,2,3);
  reverb.drywet(1);
}

function draw() {
  //plaats hier de code die continue herhaald moet worden.
  background(255)
  ellipse(400,200,20);
  translate(width/2,height/2);
  ellipse(0,0,10)
  rotate(rotatie); 
  line(0,-50,0,100);
  rotatie = rotatie + rotSpeed;
  // rotatie += rotSpeed;
  if (rotatie % 360 > 180 && played == 0) {
    sample.play();
    played = 1;
  }
  if (rotatie % 360 < 180 && played == 1) {
    played = 0;
  }
  rotSpeed = map(mouseY,0,height,0.1,5);
}

function mousePressed() {
  console.log("sampleduur:",sample.duration());
  let dur = sample.duration();
  sample.play(0,1,0.5,dur-0.5,0.1);
}

Speeldoosje_1.wav