Les 11 - samples & classes
Hier de presentatie van de les van 23 november: Javascript les 11 - Samples & classes.pdf
En hier de voorbeeldcode uit de eerste les:
let sample;
function preload() {
//bepaal welke formaten gebruikt kunnen worden
soundFormats('wav','mp3');
//laad de sample
sample = loadSound('samples/F.wav');
}
function setup() {
//plaats hier de code die maar ÊÊn keer hoeft te worden uitgevoerd
createCanvas(800,600);
background(255);
}
function draw() {
//schaal de x-positie van de muis naar -2 tot +2
let rate = map(mouseX,0,width,-2,2);
//zorg dat de waarde niet onder de -2 en boven de 2 uitkomt
rate = constrain(rate,-2,2);
//verandere de afspeelsnelheid van de sample
sample.rate(rate);
}
function mousePressed() {
//start het loopen van de sample
sample.loop();
//als je de sample ÊÊn keer wil afspelen:
//sample.play();
}
function mouseReleased() {
//pauzeer de sample
sample.pause();
}
function keyPressed() {
//spring naar een specifiek punt in de sample.
sample.jump(random(0.01,0.2),random(0.05,0.5));
}