les 6 - p5.sound
Opname van p5.sound les
Hier de code die gemaakt is tijdens de stream van 8 oktober over p5.sound:
//maak variabele kick aan, nu nog leeg
let kick;
let kickCircle = 10;
let bongo;
let bongoCircle = 10;
function preload() {
//preload wordt altijd vΓ³Γ³r de setup() uitgevoerd
//bereid je voor op een mp3
soundFormats('mp3','ogg')
//laadt kick.mp3 in de variabele kick
kick = loadSound('kick.mp3');
bongo = loadSound('bongo.mp3');
}
function setup() {
//plaats hier de code die maar één keer hoeft te worden uitgevoerd
createCanvas(800,600);
background(255);
}
function draw() {
//plaats hier de code die continue herhaald moet worden.
background(255);
fill('purple');
ellipse(width / 3 , height / 2, kickCircle, kickCircle);
if (kickCircle > 10) {
kickCircle = kickCircle - 0.1;
}
fill('brown');
ellipse((width / 3) * 2 , height / 2, bongoCircle, bongoCircle);
if (bongoCircle > 10) {
bongoCircle = bongoCircle * 0.5
}
fill(0);
textSize(20);
text("kickCircle: " + kickCircle, 100,100);
}
function keyReleased() {
console.log(key);
if (key === 'k') {
kickCircle = 200;
kick.play();
} else if (key === 'b') {
bongoCircle = 200;
bongo.play();
}
}