les 6 - p5.sound


Opname van p5.sound les

Hier de code die gemaakt is tijdens de stream van 8 oktober over p5.sound:

//maak variabele kick aan, nu nog leeg
let kick;
let kickCircle = 10;

let bongo;
let bongoCircle = 10;

function preload() {
  //preload wordt altijd vΓ³Γ³r de setup() uitgevoerd
  //bereid je voor op een mp3
  soundFormats('mp3','ogg')
  //laadt kick.mp3 in de variabele kick
  kick = loadSound('kick.mp3');
  bongo = loadSound('bongo.mp3');
}

function setup() {
  //plaats hier de code die maar één keer hoeft te worden uitgevoerd
  createCanvas(800,600);
  background(255);
}

function draw() {
  //plaats hier de code die continue herhaald moet worden.
  background(255);
  fill('purple');
  ellipse(width / 3 , height / 2, kickCircle, kickCircle);
  if (kickCircle > 10) {
    kickCircle = kickCircle - 0.1;
  }

  fill('brown');
  ellipse((width / 3) * 2 , height / 2, bongoCircle, bongoCircle);
  if (bongoCircle > 10) {
    bongoCircle = bongoCircle * 0.5
  }

  fill(0);
  textSize(20);
  text("kickCircle: " + kickCircle, 100,100);

}

function keyReleased() {
  console.log(key);
  if (key === 'k') {
    kickCircle = 200;
    kick.play();
  } else if (key === 'b') {
    bongoCircle = 200;
    bongo.play();
  }
}